nak share iklan aje...KLIK & KLIK yea... :D

Tuesday, May 31, 2011

jerawat....! oh tidak...!!

assalamualaikum...

nampaknye da tengah malam ni...aku pun x dpt nak tido lg...
tibe2 terkeluar pulak perasaan nak tulis pasal benda ni kat sini...

tadi masa tgh godek2 webcam laptop ni...tibe2 leh termenyala pulak...
selalunye x boleh..tah sebab rosak ke ape ke..
secara tiba2 pulak...tengok la muke sendiri...
hurmmm...ni yg sedih sangat2 ni...muka teruk dengan jerawat....
sejak dr awal sem ni makin menjadi2 pulak naik nya...
habis merah2 mu
ka...
sebelum ni ok je...



da bermacam2 produk da aku try...tapi kurang nak menjadi jugak...
dari produk yg mahal ke produk yg
murah dah...x jugak jalan2...
macam mane ni kawan2...masalah jerawat yg melanda ni dah menyukarkan aku untuk berkomunikasi dengan orang keliling...
bak kate omputih nya...lost ourself-confidence..(tah betul tah tidak...hehe)

aku ade gak tanye berlainan orang..produk ape yg sesuai nak digunakan...
yg sorang cakap yg ini..yg sorang cakap cuba guna itu pulak...
sekarang ni masalah jerawat da kurang..tapi parut2 tu yg buatkan aku tension sangat2...
kadang2 sampai aku rasa macam nak koyak2 kan aje kulit muka ni...
semua orang cakap teruk..tak macam dulu...
iye...aku sedar tu...
tipu la kalau aku cakap aku x jealous tengok kulit muka orang lain yg clean n clear..
aku jealous sangat2...! sampai ada satu2 masa aku cakap.."kenapa lah aku ditakdirkan kena penyakit macam ni...??"
tapi apakan daya...benda ni aku sendiri x jaga..dan x nak beringat padahnya dikemudian hari...
hurmmm...

aku teringin sangat nak ada kulit muka macam dulu...
tapi sampai bila nak datangnya...?
harap2 sebelum jumpa mr.perfect...dan sebelum kawin...
(da gatal nak kawin ke...hehehe....)

aku berdoa selalu...kalau lah aku banyak duit..aku nak buat rawatan kulit...
insyaAllah...amin..

namun begitu..aku tetap bersyukur....
sebab dekat luar sana masih ade orang lain yg kulit muka diorang lebih teruk dr aku....
dan 1 perkara yg aku x boleh nak lawan..
diri kita ni hanyalah pinjaman dr Yang Maha Esa...
Dia berhak tentukan segalanya atas apa yg Dia dah pinjamkan...
semua kebaikan..semua keburukan..atas kesilapan mahupun kepandaian kita untuk menjaganya...betul x ??

aku masih bersyukur sbb aku masih ade mata..hidung..dan segalanya yg nampak sempurna pada diri manusia...apa yg aku harapkan cuma lepas ni akan ada hasil yg positif lepas aku cuba produk yg lain....hehehe...

sekian..::

0 orang yang cute mendoakan fuza:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...