nak share iklan aje...KLIK & KLIK yea... :D

Monday, December 19, 2011

10 sen pun nak berkira ke?

aku bukan nak berlagak ke, nak mempertikaikan ke, atau nak kedekut...tapi ini lah realiti yg pertama kali aku jumpa selama aku hidup kat muka bumi Allah ni...



situasi berlaku kat kafe jam tengahari tadi... aku dgn sorang kawan aku ni beli lah meggi cup kat koperasi sebelah...kebetulan duit aku besar...kira2 ada lah balance xx ringgit dan syiling 30 sen...nak makan meggi tu mesti lah kena ada air panas kan..? so koperasi ni memang takde dan tak jual langsung air panas melainkan air sejuk... terpaksa lah mintak air panas kat kafe... kalau nak ikutkan, bape ciput sangat lah kuantiti air yg guna untuk celur megi tu haa... lepas tu makcik tu dengan berlagaknya cas 20sen untuk 1 megi..dan jumlahnya da tentulah 40sen...

kan aku cakap tadi aku ade 30 sen...member aku ni pun cakap la, kami ade 30 sen je pun.. sebab duit besar2 kot...korang bayangkanlah RM10 nak bg semata2 tak cukup lagi 10sen...?? alahai.... cuba lah kira langsam je makcik oii...tak luak pun air panas tu... berkira sangat2....terlampau2 berkiranya....geram aku...!

entahlah...kalau aku lah jadi makcik tu, aku tak payah cas pon... ini baru lah berniaga ikhlas, orang pun senang hati datang nak beli kat kedai kita.... berkat kot kalau berniaga ikhlas macam tu...ini tak..siap mintak2..siap sound2 lagi.... hampeh kan makcik tu...?? kalau ikutkan, aku doa je bagi lingkup bisnes die...
sumpah aku takkan jejak kaki lagi kat kafe tu...KEDEKUT...! (da nak habis belajar dah pun...)

p/s : macam mana lah melayu nak maju dalam bisnes kalau macam tu punya perangai pun ade....hurmm...

0 orang yang cute mendoakan fuza:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...