nak share iklan aje...KLIK & KLIK yea... :D

Wednesday, December 14, 2011

kalaulah boleh jadi macam dalam ni....

Assalamualaikum... =)

baru je habis baca novel Ilham Hati karya Damya Hanna...
novel ni dah berapa kali khatam lama dulu... tapi bila bosan dah menjelma..mula la nak review aka reread bace novel2 lama....


bila baca cerita ni..fokus pada kisah Rian dan Hanif.. banyak sangat konflik, cerita sedih yg berlaku dalam hidup Rian.. Rian kehilangan memori akibat accident.. bila sedar tau2 je dia dah tak ingat apa2...cuma apa yg dia dapat ingat hanya family dia saja.... tapi sayang, dia tak ingat langsung pasal suami yg dikahwininya secara tiba2, Hanif...

Rian yg dahulunya seorang yg egois, pembengis, sikap suka mementingkan diri sendiri, dan bermacam2 lagi setelah dinaikkan pangkat menjadi seorang ketua editor, akhirnya berubah sikap menjadi seorang yg baik. perubahan sikapnya juga disebabkan oleh penyakit amnesia yg dialaminya. Ye lah kan.. bila diri dah tak ingat apa2 lagi pada memori lampau...

sesudah menghayati cerita ni, apa yg berlaku pd Rian sikit sebanyak mengagumkan aku... sebab apa yg berlaku pada aku sekarang... lebih kurang sama macam watak Rian.. dan aku rasa alangkah bagusnya kalau aku jadi macam dia..sedar2 je masa lalu aku lenyap sama sekali dalam ingatan ni... dan secara tak langsung dapat lalui hidup baru disamping orang2 yg menyayangi diri aku, dan aku menyayangi org lain...

tapi takdir hidup sudah menjadi ketentuanNYA... tak mungkin aku boleh mendoakan yg tidak baik untuk diri sendiri, kan..? kalaulah ada seseorang yg sudi memahami diri aku ni... yg boleh dikongsi segala perit maung hidup... kegembiraan dan kesedihan... alangkah indahnya...
walaubagaimanapun, aku tetap bersyukur dengan kehidupan selama 21 tahun yg telah dikurniakan Allah.SWT...
setiap yg berlaku tu ada hikmahnya...dan DIA tahu apa yg terbaik untuk diri kita semua...cuma kita perlu berusaha untuk mengubah diri untuk menjadi yg lebih baik dari sebelumnya...

semoga ada sinar hidup untuk diri ini.....insyaAllah...

p/s : argh..! merepek tak tentu hala lagi malam ni... dem..!

0 orang yang cute mendoakan fuza:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...