nak share iklan aje...KLIK & KLIK yea... :D

Friday, January 13, 2012

bukan kena bayar pun kalau senyum ...

tengahari tadi aku teman kawan aku pergi klinik gigi ... nak tanye pasal braces katenye .. klinik pertama , layanan memang tiptop ! tapi takdelah macam layanan VVIP .. lagipun kebetulan je pun takde patient .. dan pembantu doctor tu pun tengah buat gigi palsu .. so, kitorang borak2 lah tujuan kitorang datang ... lepas da survey harga apa semua .. kitorang gerak lah ke klinik lain .. mane tau kot harga lebih murah ke .. nak buat kat kerajaan .. dah terlebih umur pulak kawan aku ni .. dia cakap kena bawah dari 17 tahun ... macam tu pulak ye !

sampai2 je kat klinik ni , kat kaunter tu nampak gayanya bertudung , memang dah kompom lah melayu ! dari jauh lagi kitorang dah lemparkan senyuman bagai nak rak yg mampu mencairkan hati sesiapa yg melihatnya . chewah ! tapi , bila dah dekat je ...

'' assalamualaikum , kak .. " sambil tersenyum .

" erm , waalaikumsalam . " muka straight !

maka kawan aku ni pun bincang2 lah dengan akk tu .. aku tak amik port pun . tapi ada satu je yg kurang memuaskan hati aku yg tengoknya . gaya dia layan customer ! pergh , bapak sombong der ! dah lah senyum pun tak bagi .. layan orang pun nak tak nak je .. tambah lagi dengan muka tak confidentnya jawab soalan member aku tu .. maka aku pun usyar je dengan hujung mata aku ...

dalam hati , " kak, muka akk tu kalah asam jeruk kak .. macam mintak tapak converse sy je akk ni . cuba senyum sikit ." haha, yang part converse tu aku tipu . tp kalau betul pun ape salahnye ... cakap dalam hati je kan ? bukan die dengar .. lalala ~

tapi kan , cukup tak puas hati betul la aku ... nak kata kerja panas2 , duduk dalam bangunan pulak . Takde aircond pun , kipas ade .. aman je ..patient tak de.. Jadi ape salahnye bagi layanan dan senyuman disebalik paras muka yg cantik tu ... Bukan kena bayar pun , betul tak ?

Bukan aku nak membandingkan si akak ni dengan akak yang pertama tu .. tapi dah banding dah pun .. ye lah , kalau korang pun .. dapat dua layanan berbeza , mesti korang pilih yg baik2 je kan ? Kalau aku lah , senang je . Nama je kerja kat klinik gigi . Tapi mulut tu nak bercakap atau senyum nampak gigi pun payah ! Camne orang nak datang lepas ni ?
Korang pikirlah sendiri .

# biarlah senyum sampai macam ni sekalipun


asalkan jangan orang cakap kita sewel sudah !

## YES, nobody is perfect ! but we can make it double perfect ! do the change !

4 orang yang cute mendoakan fuza:

Si BuDaK KaChAk said...

btol tu....sy setuju....sy xsuke bila sy punye la senyum smpai ke blakang telinge(melampau tu...hehehe) tp org tu wat tak tau je....ingt st tgh training senyum dengan dinding ke?

EMOdisaster said...

haha ... betul lebar mulut awk tu , sampai ke belakang telinge senyum ! training senyum dgn dinding ? agaknya org tu mmg perasan dia dinding kot... haha!

Miss Nadya said...

betul tu syg...semyuman itu kan satu sedekah...eh org nogori..:)

samo lah...:)

tap den tinggal pahang..:)

EMOdisaster said...

eh , org nogori gak ke..? hehe ... n9 menang bola td ... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...