nak share iklan aje...KLIK & KLIK yea... :D

Monday, June 13, 2011

mengandungkan anak luar nikah - tak sengaja atau bangga...??

assalamualaikum...=)

dlm post kali ni...tiba2 aku terasa nak ckp pasal topik ni..
nampak mcam menarik...ye kan..?
atau topik ni da basi pd pandangan korang...?
kalau da basi...memang lah..sebab kes2 macam ni tiap2 hari berlaku..
dan yg penting khususnya berlaku kat negara kita ni..
yelah..zaman da moden..pemikiran mesti moden..
dan pergaulan sosial jugak mesti 'moden' seiringan dengannya kan...?

sejak popularnya 'generasi baru' kita ni di'wujudkan'...
perkara ni mcm da jd satu trend...
macam senang sgt nak buat anak...
ape bestnye dgn buat mcm tu...secara tak sah..??
hanya kerana nak dapatkan keseronokan atas katil...
sampai terwujudnya satu nyawa baru yg tak berdosa..
ops...! x sengaja ke..?atau sebab nak tunjuk skill...??
hahaha...
tu yg nak dibangga2 sangat ke wahai kawan2 sekalian..??

apa yg aku nak heboh2 kan sekarang...bukan sebab perilaku anak2 muda dekat luar sana..
cukup lah dekat sekeliling aku ni je...
selalunya aku dengar benda ni dalam berita...
negeri sana negeri sini yg dapat rating tinggi yg 'berjaya' menghasilkan anak luar nikah paling banyak...
rupanya benda macam tu terjadi depan mata aku sendiri...?
lepas sorang..sorang yang buat anak...
sampaikan beliau ni boleh buat muka x bersalah...
ke hulu ke hilir mengusung kandungan...
ape dah x de sangat ke perasaan malu kat diri tu..?

jadi..siapa yg patut dipersalahkan dalam hal mcm ni..?
pergaulan sosial kawan2 kita sekarang da x dpt nak dibendung lagi..
nak salahkan ibu bapa...?
sesetengah orang cakap...memang patut salahkan parents..
sebabnye..punca dr parents pun sikit sebanyak buatkan anak2 jadi hilang kasih sayang..
pastu berkasih sayang pulak dengan jantan2 dayus...
sampai terlebih berkasih..itu lah jadinya..

ade jugak yg cakap salahnya pada orang pompuan...
dan ade jugak yg nak pertahankan diri...menyalahkan kaum adam..
so kita da x leh nak mengubah persepsi orang lain...
dan sebenarnya semua ni berpokok pangkal pd diri masing2...
pandai bergaul...tapi pandai2 lah nak jaga diri..
nak lagi senang..x payah bergaul lah...
nak kawan...kawan dengan kaum sendiri..
da tentu2 la klu terpesong jugak akidah diorang tu...
penghasilan anak luar nikah tu x kan terjadi...
haha..tul x...?

sejauh mana, selama mana kes2 macam ni akan berterusan dan akan
berkesudahan..?
sampai kiamat...?
*********
andai kata ada tersilap kata dalam post kali ni...aku mtk ampun awal2 lah...
sebab aku x leh nak komen lebih2..
nanti jadi kat aku pulak...(haish...nauzubillah...!!)
mintak jauh lah nak buat benda2 mcm tu.....
dan apa yg aku tulis kat atas ni hanya terlintas sesaat kat otak aku...
so ayat pun mungkin ade yg terlebih..terkurang...
ayat x professional...yelah..aku bukan pengayat yg berjaya..
dan aku jugak tidak lah sesempurna mana....
sampaikan ada mase nya aku pun buat silap...
(eh, ni aku pun mengingatkan diri aku jugak ape...)
hehehe...
jadi ramai2 kita fikirkan...ok?

k, ciao..!


0 orang yang cute mendoakan fuza:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...