nak share iklan aje...KLIK & KLIK yea... :D

Sunday, July 10, 2011

ceritaku di Bulan Ramadhan...

assalamualaikum...=)

rajinnye abg ben ni buat segmen kan...



sini ade satu lg segmen yg beliau buat..
klik pd gambar utk join..sape2 yg berminat..bace instruction..pastu buat lah..
gudluck!

cerita kenangan bulan ramadan ni berlaku masa aku kecik2 dulu...
masa tu aku tak ingat dalam darjah berapa..
kiranya kejadian ni terjadi masa beberapa hari mula puasa...
aku tengah syok tengok cerita kartun dengan adik aku...
biase lah..pagi2 mesti ade cerita kartun kan..?tambah2 lagi cerita kartun kegemaran..

sudah menjadi satu kebiasaan tiap2 pagi kena breakfast...
maka pada pagi tu aku buatlah air milo sendiri...sebab masa tu da reti buat air milo..
aku pun duduk depan tv..ada milo..ada biskut...
aku pun dengan muka x bersalah selamber je la makan biskut dengan milo...

tiba2 aku rasa macam aku ni diperhatikan..
aku toleh...aku tengok mak aku tengah baring..usyar dari jauh...
aku pun usyar la mak aku balik....
"nape mak..?"
mak pun cakap lah..."ko minum ape tu...?puase ke x puase..?" (dalam loghat n9)
aku pun tiba2 tersentak...!
"erkk...! adeh mak..orang lupe la da puasa..." aku pun tergelak terkekek2....
dalam hati cakap lah...(patut lah rase lain macam je..dekat dapur pun xde masak2 utk breakfast...mak pun baring relax je...)
hehehe.....

memang start aritu aku akan pikir dulu sebelum nak buat air waktu pagi...takut2 silap lagi...
hehehe...tapi da besar ni kalau lupe jugak...memang x tau nak ckp ape lah...
memang banyak sebenarnya kenangan masa puasa...
tapi cerita yg satu ni je lah yg aku paling senang nak ingat...
sebab ape...??
sebab tenungan emak yg agak2 tajam tu la yg membuatkan aku tersentak di pagi hari...
masa bulan puasa...
hahahahaha.....

k ciao..!

13 orang yang cute mendoakan fuza:

biela bell said...

Milo mmg sedap!!

EMOdisaster said...

hehehe....my favourite..cerita awk pun best jugak...thanks bace..=)

aamalinaazman said...

hehehe..milo lag sedap dr poce kan mak..hihi


http://aimieamalinaazman.blogspot.com/2011/07/cerita-ku-di-bulan-ramadhan.html

EMOdisaster said...

aimie : hehehe...kalau bab saje2 nak batal tu mmg sedap..=) neway thanks singgah bace...

CXopportunities said...

sume org kantoi pose gara2 milo. hahah comel la korunk. jom baca cerita aye di bulan Ramadhan

EMOdisaster said...

cx's : sebab milo adalah minuman yg paling m'bahagiakan...hehehe...thanks singgah bace..=)

s u a r a h e a R t y said...

http://suarahatisipujaanhati.blogspot.com/2011/07/blogger-list-cerita-bulan-ramadhan.html

selamat menjalani ibadah puasa :)

Nilam suhana said...

tapi saya sampai bulan x pose pon berhati2 nak breakfast kalo tengok x de org breakfast.. takut lupa tu ramadhan... hahahah... :)

EMOdisaster said...

permata biru : haha..tu mmg betul2 amik kisah tu...thanks singgah blog...=)

Nadzirah Kamarazaman ( NK ) said...

kalau terlupa x pe :)
jangan sengaja lupa...haha

EMOdisaster said...

nadzirah K : ye betul2...hehe..thanks singgah..=)

myzziema said...

hahaha adoiii boleh pulak terlupa. buat muka tak bersalah pulak tu XP

EMOdisaster said...

memang btul2 x ingat time tu da pose..budak2 kan..ingat nak makan je..haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...