nak share iklan aje...KLIK & KLIK yea... :D

Thursday, July 14, 2011

testing suara nak masuk AF...

Assalamualaikum...=)



semalam hari malas aku...hari ni tak tau pulak...ni kalau ade mood nak tulis panjang2 ni..maknanya x malas la tu...hehehe...
hari ni nak ceghito sikit lah...tapi tak de ape2 pon kot..cuma perasaan kecewa je lah...
hurmm..betul ke AKADEMI FANTASIA-SIA akan bukak satu lagi audition...?? wah..berita gempak ni...
setau aku pertandingan tilawah al-quran je kot yg akan disiarkan kat tv nanti...
macam ni ceghito nye...
masa aku jalan nak pergi surau tadi...oke sape nak jadi calon laki saye angkat tangan...hehe..(selingan)
aku terdengar suara macho seorang manusia kat salah satu blok asrama lelaki...suara tu da semestinya lah lelaki kan..takkan budak perempuan pulak ade kat blok laki..memang cari nahas la kalau macam tu..
masa nak ke surau..azan maghrib baru je lepas habis berkumandang...
ingatkan ada lagi sambungan azan...rupanya budak lelaki tu menyanyi kuat2 dalam bilik air...
dalam hati terpikir gak...takkan lah tak dengar langsung bunyi azan dr surau tu..
padahal surau dengan blok tu jaraknye ada lah 15 meter kot...
selamber dek die je nak melalak...!! kalau suara sedap x pe lah jugak...hurmmm...

tujuan aku cerita macam ni bukan apa...
satu nya sebab.."orang sekarang ni da x pandai nak hormat waktu maghrib ke??..tambah2 lagi azan.."
bila dengar mcm tu...kecewa sangat2....
kalau tak nak sembahyang tu..lantak pi lah...tapi hormat la pada org yg solat..
dan hormat waktu maghrib...hormat azan..tak kira lah subuh ke..zohor ke..sampai isyak pun...
tak payah nak cakap orang jauh lah...
kadang2 duduk2 dengan kawan...bila azan je..bukan nak senyap...tapi makin rancak plak..
dengan gelak2 hu-ha hu-ha...kadang2 aku pun buat gak...hehe..
nanti kalau nak tegur..tarik muka..macam mane lagi tu...?

so, kesimpulannya...aku bercakap bukan lah nak menjatuhkan atau mengata orang lain..
tapi jugak..untuk mengingatkan diri sendiri...
bukan ke bagus kalau kita hormat waktu2 solat...sekejap je pun kan..?
dan lagi satu...kalau ye pun nak melalak sangat...
ada lagi baiknya kalau testing suara tu utk mengaji ke...
ni tak..melalak tah lagu ape2....
hehehehe....

ok la tu je kot..
ahhh..aku merepek meraban lagi..
k ciao...!

0 orang yang cute mendoakan fuza:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...