nak share iklan aje...KLIK & KLIK yea... :D

Saturday, July 9, 2011

sedarlah kita semua...!! ingatan dariNya..

assalamualaikum...=)
alhamdulillah pukul 9 selamat sampai ke rumah...
tapi dalam perjalanan balik..naik bas dgn akk...
kitorang tengok eksiden maut dengan clear..!
ya Allah...first time aku tengok mayat yg kena langgar tu badan hancur...
kaki pulak da melintang ke kanan...ya Allah...
masa tu aku nampak jelas sangat muka mayat tu...
syukur masa tu badan mayat tu da kena tutup dengan surat khabar...
kalau tak..memang tak tidor aku malam nie...
aku rasa eksiden motor tu mungkin dengan lori kot..
kalau tak takkan sampai macam tu sekali bersepai isi badan....
selalunya tengok kat surat khabar...tv..
tapi ni tengok dalam jarak yg agak dekat jugak lah...sebab kitorang duduk atas bas kan tinggi..
duduk pulak belakang sekali...
apa2 pun..kalau lah mayat tu orang islam...aku sedekahkan al-Fatihah untuknya...
Al-Fatihah~


pengajaran dan peringatan yg aku dapat malam tadi dan untuk semua jugak :
- jangan lah memandu kereta/menunggang motor dengan laju..(aku pun kadang2 mcm tu..)
- jangan pentingkan diri sendiri..jalan tu untuk semua guna..
- jangan tunjuk lagak atas jalan raya..
- jangan insaf sesaat dua..(tapi kalau da tengok depan mata mcm tu...mungkin lama sikit insafnya..)
ingatlah yang ajal maut kita ni tak semestinya berakhir dengan yg baik2...
mintak jauhlah eksiden ngeri tu dari keluarga ku, ya Allah....
sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui....aminn~

0 orang yang cute mendoakan fuza:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...